Telefontid: Alla vardagar från 10-14

Mail: webbshop@cremefraiche.se

Vi får väldigt många mail och vi svarar på dem så fort vi kan. Du kan normalt förvänta svar inom 1-2 vardagar, i stressiga perioder 2-3 vardagar.

Vad är en kreditnota och när får jag tillbaka mina pengar?

En kreditnota är en översikt över vad vi har mottagit från dig och vad vi skickar tillbaka til dig.
Det belopp du får tillbaka går automatiskt in på det kort/konto som användes i förbindelse med köpet.
Om du har valt att betala via Klarna uppdateras din faktura hos dem.

Beroende på vilken typ av betalningskort som användes vid beställning kan det ta olika lång tid innan pengarna kommer tillbaka till ditt konto.
VISA, Kreditkort - ca. 4-5 vardagar.
Mastercard, VISA Electron - ca. 26 vardagar (din bank kan bekräfta att pengarna är på väg tillbaka).

Hur gör jag en retur?

I ditt paket ligger det en returetikett som vi erbjuder. Ditt paket ska skickas tillbaka med ett PostNord ombud.

I ditt paket ligger också en retursedel som vi gärna vill att du fyller i, det gör att hanteringen av ditt paket går snabbare.

Om du saknar någon av dessa kan vi skicka dem till dig på mail.

Vad kostar det att göra en retur?

Vid användning av vår returetikett drar vi av 79 kr på beloppet som du får tillbaka.

När får jag tillbaka mina pengar?

Normalt hanterar vi din retur inom ca. 5 vardagar och i stressiga perioder kan det gå upp till 14 vardagar.

Så snart vi har hanterat din retur så får du en kreditnota på mail, den är som ett kvitto på att pengarna är påväg tillbaka till dig.

Beroende på vilken typ av betalningskort som användes vid beställning kan det ta olika lång tid innan pengarna kommer tillbaka till ditt konto.
VISA, Kreditkort - ca. 4-5 vardagar.
Mastercard, VISA Electron - ca. 26 vardagar (din bank kan bekräfta att pengarna är på väg tillbaka).
Om du har valt att betala via Klarna uppdateras din faktura hos dem.

Hur lång tid har jag på mig att returnera mitt köp?

Du har 14 dagar från att du har hämtat ut ditt paket till att det ska vara levererat hos PostNord.

Om du returnerar ditt köp för sent, utan att ha avtalat något annat med kundservice, avvisar vi din retur.
Du har då möjlighet att få tillbaka dina varor, mot betalning av porto.

Vad betyder det när jag beställer något som är på förbeställning?

En förbeställning är en vara som inte har kommit till oss än. Det står anvisat på var enkel vara när den ankommer till vårt lager. Den blir därefter skickad till dig.

Beställs det andra varor samtidigt som den förbeställda varan blir din order först skickad från oss när alla dina beställda varor har ankommit till vårt lager. Önskar du att motta de varor som inte är förbeställda först så rekommenderar vi att du delar upp din beställning. Det betyder dock att det dras frakt för var beställning.

Hur hittar jag den rätta storleken?

Våra storlekar kan variera och vi rekommenderar att du tittar på de vägledande måtten som finns i beskrivningen till var plagg.

Var uppmärksam på att måtten kan variera med 1-2 centimeter.

Kan jag annullera eller ändra i min beställning?

Har du ändringar eller önskar att annullera din order så ska du kontakta oss så fort som möjligt. Skriv ett mail med ämnet: Annullering eller Ändring i min beställning så kan vi prioritera ditt mail och hjälpa dig snabbare. Om vi redan har skickat ditt paket så kan vi inte göra några ändringar.

Kan jag byta till en annan storlek?

Vi kan tyvärr inte erbjuda byten av produkt eller storlekar. Du får pengarna tillbaka och så ska du göra en ny beställning för att få önskad storlek eller produkt.

Vart är mitt paket?

Vår leveranstid är 3-5 vardagar och du får ett mail från oss när ditt paket är skickat. Härefter får du ett meddelande från PostNord när ditt paket är påväg till dig och när det har kommit fram.

Är det 24 timmar sen som du har lagt din order och du fortfarande inte har fått en orderbekräftelse? Kontakta vänligast vår kundservice.

En vara som jag tycker om är slutsåld, kommer den tillbaka på lager?

För att kunna ge plats till nya styles och trender är det inte säkert att vi får tillbaka en vara när den är slutsåld i en färg eller storlek. Vår kundservice kan tyvärr inte se om produkterna kommer tillbaka på hemsidan igen. Vi rekommenderar att du håller koll på hemsidan om varan kan ha kommit i retur.

Bytesregler vid köp av present

Som utgångspunkt är det 14 dagars returrätt från att paketet är hämtat eller mottaget. Ska presenten ges bort efter de 14 dagarna ska det göras ett avtal med oss.

Skriv eller ring gärna innan du beställer om du vet att de 14 dagarna inte kan hållas.
Skriv också gärna i kommentarsfältet att det är en present.

Bytesmöjligheter i juletid: Julklappar köpta från den 25.11 kan returneras till och med den 15.01.2024

Hur mottar jag min Klarna faktura?

Om du har frågor vedrörande din betalning med faktura, kontakta vänligast Klarnas kundservice.

Hjälp oss att hjälpa er

När du skriver ett mail till oss, gör gärna ämnesraden så tydlig som möjligt så att vi vet vad din fråga handlar om. T.ex. "Annullering av beställning".

När du hänvänder dig angående en specifik beställning är det viktigt att du har ditt ordernummer, så är det lättare för oss att hjälpa dig.